تهران- انتهای یادگار امام خیابان بختیاری ورودی پمپ بنزین جی مجتمع خودروی جی تعمیرگاه گیربکس احمدی

تعمیر گیربکس تیگو 8 | 09192118690 | هزینه کم + ضمانت کتبی

تعمیر گیربکس چری تیگو 8

تعمیر گیربکس چری تیگو 8 : نگهداری، مدل‌ها و راهنمای جامع

گیربکس چری تیگو 8، یکی از بخش‌های کلیدی این خودروی چینی است که نقشی حیاتی در عملکرد بهینه خودرو دارد. این مدل با توجه به کیفیت ساخت بالا و امکانات پیشرفته‌ای که دارد، در ایران بسیار محبوب شده است. با این حال، مانند هر خودرویی، گیربکس آن نیاز به نگهداری و سرویس‌های منظم دارد تا به خوبی کار کند و مشکلات جدی‌تری برای خودرو پیش نیاید. در این مطلب، به بررسی مدل‌های مختلف چری تیگو 8 در ایران و نکات مهم برای تعمیر و نگهداری گیربکس آن می‌پردازیم.  تعمیر گیربکس تیگو 8 اهمیت بالایی داشته و به همین دلیل توصیه می شود که این کار را به تعمیرکاران خبره و با تجربه بسپارید.

مدل‌های مختلف چری تیگو 8 در ایران

  1. چری تیگو 8 پرو (Tiggo 8 Pro)
    این مدل یکی از پرچمداران خودروهای چری است که با امکانات و طراحی مدرن به بازار ایران عرضه شده است. گیربکس این مدل از نوع اتوماتیک دوکلاچه (DCT) است که عملکرد بسیار سریع و دقیقی در تعویض دنده‌ها دارد. اما این نوع گیربکس نیاز به نگهداری دقیق و سرویس‌های منظم دارد، چرا که ساختار پیچیده‌ای دارد و حساسیت بالایی نسبت به کیفیت روغن گیربکس دارد.

  2. چری تیگو 8 کلاسیک (Tiggo 8 Classic)
    نسخه کلاسیک چری تیگو 8 به گیربکس اتوماتیک CVT مجهز است. این نوع گیربکس بیشتر به نرمی و راندمان بالا در مصرف سوخت مشهور است. گیربکس CVT از سیستم تسمه‌ای استفاده می‌کند و معمولا کمتر به تعمیرات نیاز دارد، اما در صورت بروز مشکل، تعمیرات آن ممکن است پیچیده‌تر باشد.

  3. چری تیگو 8 پرو هیبرید E پلاس یکی از جدیدترین و پیشرفته‌ترین مدل‌های این سری است که با فناوری هیبرید به بازار عرضه شده است. این مدل با ترکیبی از موتور بنزینی و الکتریکی، عملکردی بهینه‌تر در مصرف سوخت و کاهش آلایندگی را ارائه می‌دهد. سیستم هیبریدی تیگو 8 پرو E پلاس شامل یک موتور 1.5 لیتری توربوشارژ بنزینی و یک موتور الکتریکی است که با هم ترکیب شده و قدرت بالایی تولید می‌کنند. این ترکیب به خودرو کمک می‌کند که علاوه بر کارایی بالاتر، مصرف سوخت کمتری داشته باشد و در مقایسه با مدل‌های غیرهیبریدی، دوستدار محیط زیست باشد.

    ویژگی‌های بارز این مدل شامل گیربکس اتوماتیک 9 سرعته، امکانات پیشرفته‌ای مانند صفحه نمایش دیجیتال بزرگ، سیستم ناوبری هوشمند، شارژر بی‌سیم و صندلی‌های گرم‌کن و سردکن است. همچنین سیستم‌های ایمنی مانند هشدار خروج از خط، کروز کنترل تطبیقی و سیستم ترمز خودکار نیز در این مدل موجود هستند.

    تیگو 8 پرو هیبرید E پلاس با ترکیب توانایی فنی بالا، مصرف سوخت بهینه و امکانات رفاهی پیشرفته، یکی از گزینه‌های جذاب برای خریداران خودروی شاسی‌بلند مدرن است که به دنبال کارایی بهتر و کاهش آلایندگی هستند.

     
  4. چری تیگو 8 پرو مکس (Tiggo 8 Pro Max) 

    چری تیگو 8 پرو مکس یکی از پیشرفته‌ترین و لوکس‌ترین مدل‌های سری تیگو 8 است که با ویژگی‌های مدرن و امکانات رفاهی بالا وارد بازار شده است. این خودرو به گیربکس 7 سرعته دوکلاچه (DCT) مجهز است که عملکردی سریع و دقیق در تعویض دنده‌ها ارائه می‌دهد. همچنین، موتور 2.0 لیتری توربوشارژ آن توانایی تولید قدرت بیشتری نسبت به سایر مدل‌ها دارد. تیگو 8 پرو مکس با طراحی داخلی و خارجی به‌روز، سیستم‌های ایمنی پیشرفته مانند سیستم ترمز خودکار و کروز کنترل هوشمند، و امکاناتی همچون نمایشگر دیجیتال بزرگ و سیستم صوتی حرفه‌ای، تجربه‌ای لوکس و پرقدرت را برای راننده فراهم می‌کند. این مدل نسبت به سایر تیگو 8 ها، سطح امکانات بالاتری دارد و برای افرادی که به دنبال خودرویی با فناوری‌های نوین و توانایی فنی بالا هستند، انتخاب مناسبی است.

     

تفاوت‌ها در گیربکس مدل‌های چری تیگو 8

  • گیربکس دوکلاچه (DCT) در تیگو 8 پرو سرعت و دقت بیشتری در تعویض دنده‌ها دارد اما حساسیت بالاتری به سرویس‌های منظم و کیفیت روغن گیربکس دارد. عدم توجه به سرویس‌های منظم می‌تواند به آسیب‌های جدی منجر شود.
  • گیربکس CVT در تیگو 8 کلاسیک بیشتر به نرمی رانندگی و کاهش مصرف سوخت معروف است، اما در شرایط رانندگی سنگین مانند ترافیک یا بارهای سنگین ممکن است نیاز به سرویس‌های دقیق‌تری داشته باشد.
  • گیربکس اتوماتیک 6 سرعته در تیگو 8 پلاس نسبت به دو مدل دیگر دوام بیشتری دارد و تعمیرات آن ساده‌تر است، اما همچنان نیاز به نگهداری دوره‌ای دارد.

مشکلات رایج در گیربکس چری تیگو 8

گیربکس‌های تیگو 8 نیز همانند دیگر خودروها ممکن است در طول زمان دچار مشکلاتی شوند. برخی از این مشکلات عبارتند از:

  1. تاخیر در تعویض دنده
    این مشکل ممکن است ناشی از خرابی سنسورها یا کاهش فشار روغن گیربکس باشد. در گیربکس‌های دوکلاچه، این مشکل می‌تواند به دلیل سایش در کلاچ‌ها یا خرابی قطعات داخلی باشد.

  2. صداهای غیرمعمول از گیربکس
    صداهای عجیب مانند تق‌تق یا صدای چرخ‌دنده‌های گیربکس ممکن است نشان‌دهنده خرابی بلبرینگ‌ها یا مشکلات در کلاچ‌های دوکلاچه باشد.

  3. لرزش خودرو در زمان تعویض دنده
    این مشکل معمولاً به دلیل خرابی قطعات داخلی گیربکس مانند کلاچ‌ها یا مشکلات در سیستم هیدرولیکی اتفاق می‌افتد.

نکات مهم در تعمیر و نگهداری گیربکس چری تیگو 8

  1. تعویض روغن گیربکس
    یکی از مهم‌ترین نکات برای افزایش طول عمر گیربکس تیگو 8، تعویض به موقع روغن گیربکس است. روغن گیربکس باید هر 40,000 تا 60,000 کیلومتر تعویض شود تا از سایش قطعات داخلی و خرابی جلوگیری شود.

  2. بررسی علائم خرابی
    اگر هر گونه علائمی مانند تاخیر در تعویض دنده، لرزش غیرمعمول یا صداهای غیرعادی مشاهده کردید، باید به سرعت به یک تعمیرکار متخصص مراجعه کنید. این علائم می‌توانند نشان‌دهنده مشکلات جدی در گیربکس باشند.

  3. سرویس‌های دوره‌ای
    سرویس‌های دوره‌ای گیربکس به خصوص برای مدل‌های دوکلاچه و CVT بسیار حیاتی هستند. عدم توجه به این سرویس‌ها می‌تواند به خرابی‌های بزرگ و هزینه‌های سنگین منجر شود.

  4. استفاده از قطعات اصلی
    همیشه برای تعمیر گیربکس چری تیگو 8 از قطعات اصلی و باکیفیت استفاده کنید. قطعات غیراصلی ممکن است به گیربکس آسیب بزنند و عمر مفید آن را کاهش دهند.

هزینه تعمیر گیربکس چری تیگو 8

هزینه تعمیر گیربکس بستگی به نوع مشکل و مدل گیربکس دارد. به طور کلی، گیربکس‌های دوکلاچه و CVT هزینه تعمیر بیشتری نسبت به گیربکس‌های اتوماتیک 6 سرعته دارند. هزینه تعمیرات گیربکس‌های دوکلاچه ممکن است بین 20 تا 50 میلیون تومان متغیر باشد، بسته به میزان خرابی و قطعات مورد نیاز برای تعویض.

جمع‌بندی

تعمیر گیربکس چری تیگو 8 نیازمند دقت و توجه ویژه به سرویس‌های منظم و استفاده از قطعات باکیفیت است. مدل‌های مختلف این خودرو، از جمله تیگو 8 پرو با گیربکس دوکلاچه، تیگو 8 کلاسیک با گیربکس CVT، و تیگو 8 پلاس با گیربکس 6 سرعته، هر کدام نیازمند روش‌های نگهداری خاص خود هستند. علائم خرابی مانند صداهای غیرمعمول، لرزش‌ها و تاخیر در تعویض دنده باید به سرعت بررسی و رفع شوند تا از بروز مشکلات جدی‌تر و هزینه‌های سنگین تعمیر جلوگیری شود. به یاد داشته باشید که استفاده از سرویس‌های دوره‌ای و قطعات اصلی می‌تواند عمر مفید گیربکس را به میزان چشمگیری افزایش دهد.

سرویس گیربکس تیگو 8|تعمیر گیربکس چری

تعمیرگاه تخصصی اتوگیربکس احمدی ارائه کننده خدمات تعمیرات و رفع ایراد انواع گیربکس های خودرو واقع در سی متری جی، با سال ها تجربه در زمینه تعمیرات خودرو، خدمات تخصصی خود را در تمامی روزهای هفته از ساعت 8 صبح الی 9 شب ارائه می کند. جهت برقراری تماس و تعیین وقت با ما تماس بگیرید و یا روی دکمه های تلفن کلیک کنید.

سوالات متداول درباره سرویس گیربکس تیگو 8

بله، تعویض روغن گیربکس هر 40,000 تا 60,000 کیلومتر توصیه می‌شود تا گیربکس بهینه کار کند و از خرابی‌های زودرس جلوگیری شود.

 

علائمی مانند تاخیر در تعویض دنده، لرزش خودرو در زمان تعویض دنده، و صداهای غیرمعمول می‌توانند نشانه‌هایی از خرابی گیربکس باشند.

بله، گیربکس تیگو 8 قابل تعمیر است، اما به دلیل پیچیدگی سیستم، تعمیر آن باید توسط تعمیرکاران متخصص و با استفاده از قطعات اصلی انجام شود.

 

هزینه تعویض روغن گیربکس بستگی به نوع روغن و مدل گیربکس دارد، اما به طور متوسط هزینه این کار در حدود 1 تا 3 میلیون تومان است.

 

تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتوماتیک احمدی

جهت سهولت بیشتر تماس گرفته و زمان تعمیر را رزرو کنید
تهران _ سی متری جی

آدرس روی نقشه

تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتوماتیک احمدی

جهت سهولت بیشتر تماس گرفته و زمان تعمیر را رزرو کنید
تهران _ سی متری جی
5/5 - (5 امتیاز)