تهران- انتهای یادگار امام خیابان بختیاری ورودی پمپ بنزین جی مجتمع خودروی جی تعمیرگاه گیربکس احمدی

تعمیر گیربکس انواع بنز | 09192118690 | هزینه کم + ضمانت کتبی

انواع بنز
قابل تعمیر در مجموعه اتو گیربکس

تعمیر گیربکس انواع مرسدس بنز

راهنمای جامع تعمیر گیربکس اتوماتیک و سرویس تخصصی گیربکس اتوماتیک انواع خودروهای بنز در ایران

خودروهای بنز (Mercedes-Benz) به دلیل کیفیت ساخت بالا، تکنولوژی پیشرفته و تجربه رانندگی فوق‌العاده‌ای که فراهم می‌کنند، در ایران طرفداران زیادی دارند. گیربکس اتوماتیک بنز یکی از اجزای کلیدی و حساس این خودروها است که نقش مهمی در بهبود عملکرد و راحتی رانندگی دارد. در این مقاله، به بررسی تعمیر گیربکس اتوماتیک بنز، سرویس‌های تخصصی مرتبط و مشکلات رایج آن پرداخته و نکات کلیدی برای افزایش عمر این سیستم‌ها را معرفی می‌کنیم.

معرفی گیربکس اتوماتیک خودروهای بنز Mercedes-Benz

خودروهای بنز مانند بنز C-Class (مرسدس C-Class)، بنز E-Class (مرسدس E-Class)، بنز S-Class (مرسدس S-Class)، بنز GLC (مرسدس GLC) و بنز GLE (مرسدس GLE) مجهز به گیربکس‌های اتوماتیک پیشرفته هستند. این گیربکس‌ها معمولاً شامل گیربکس‌های 7 سرعته 9G-TRONIC، 9 سرعته 9G-TRONIC PLUS و 7 سرعته 7G-TRONIC هستند که باعث بهینه‌سازی مصرف سوخت و ارتقاء شتاب و نرمی در تغییرات دنده می‌شوند. تکنولوژی خاصی که بنز در سیستم گیربکس‌های خود به کار می‌برد، مانند سیستم‌های هوشمند و کلاچ‌های دوگانه، تجربه‌ای عالی از رانندگی را فراهم می‌کند.

گیربکس اتوماتیک چیست؟

گیربکس اتوماتیک سیستمی است که بدون نیاز به دخالت راننده، به‌طور خودکار دنده‌ها را تعویض می‌کند. این سیستم از اجزای مختلفی چون سنسورها، واحدهای کنترل الکترونیکی (ECU) و مکانیزم‌های هیدرولیکی تشکیل شده است. عملکرد صحیح این سیستم به صورت مستقیم بر راندمان سوخت و نرمی رانندگی تأثیر می‌گذارد. گیربکس‌های اتوماتیک بنز به ویژه برای رانندگی راحت و کم‌دردسر طراحی شده‌اند و تجربه‌ای روان و بی‌دغدغه را به ارمغان می‌آورند.

مشکلات رایج گیربکس اتوماتیک خودروهای بنز Mercedes-Benz

گرچه گیربکس‌های اتوماتیک بنز از کیفیت بالایی برخوردار هستند، اما به دلیل استفاده زیاد یا عدم سرویس‌های منظم، ممکن است با مشکلاتی روبه‌رو شوند. مشکلات رایج گیربکس اتوماتیک بنز عبارتند از:

  1. تاخیر در تعویض دنده
    • مشکل: تعویض دنده با تأخیر انجام می‌شود.
    • علت: خرابی سنسورهای گیربکس یا کاهش کیفیت روغن گیربکس.
  2. صدای غیرعادی در گیربکس
    • مشکل: صدای زوزه یا تق‌تق هنگام تعویض دنده.
    • علت: خرابی بلبرینگ‌ها، چرخ‌دنده‌ها یا مشکلات در سیستم کلاچ.
  3. لغزش گیربکس
    • مشکل: گیربکس به درستی دنده‌ها را نگه نمی‌دارد و به دنده‌های دیگر می‌لغزد.
    • علت: کاهش سطح روغن یا خرابی کلاچ‌های داخلی.
  4. گرمای بیش از حد گیربکس
    • مشکل: داغ شدن غیرعادی گیربکس.
    • علت: کمبود روغن گیربکس یا عملکرد ناصحیح سیستم خنک‌کننده.
  5. نشتی روغن گیربکس
    • مشکل: کاهش سطح روغن به دلیل نشت.
    • علت: خرابی واشرها، کاسه‌نمدها یا شل شدن اتصالات.

نکات کلیدی در تعمیر و سرویس گیربکس اتوماتیک بنز Mercedes-Benz

برای حفظ عملکرد بهینه گیربکس‌های اتوماتیک بنز و جلوگیری از خرابی‌های پرهزینه، رعایت نکات زیر ضروری است:

  1. تعویض منظم روغن گیربکس روغن گیربکس باید طبق دستورالعمل سازنده (معمولاً هر 40,000 تا 60,000 کیلومتر) تعویض شود. روغن گیربکس در سیستم‌های اتوماتیک بنز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و عدم تعویض به موقع آن می‌تواند موجب خرابی گیربکس شود.

  2. استفاده از روغن گیربکس استاندارد استفاده از روغن مخصوص که توسط بنز توصیه شده است، به کاهش استهلاک قطعات گیربکس کمک می‌کند و عملکرد سیستم را بهبود می‌بخشد.

  3. سرویس دوره‌ای گیربکس سرویس دوره‌ای گیربکس شامل بررسی کیفیت روغن، سلامت قطعات داخلی و عیب‌یابی سنسورها است. این کار باید به‌طور منظم توسط متخصصان انجام شود.

  4. اجتناب از رانندگی در شرایط دشوار رانندگی در ترافیک سنگین یا با بار زیاد فشار زیادی به گیربکس وارد می‌کند. سعی کنید از رانندگی در شرایط غیرضروری که به گیربکس فشار می‌آورد، پرهیز کنید.

  5. استفاده از قطعات یدکی اصلی در صورت نیاز به تعمیرات، همیشه از قطعات یدکی اصلی بنز استفاده کنید تا از بروز مشکلات جدید جلوگیری شود.

تعمیر گیربکس مدل‌های مختلف بنز

  1. تعمیر گیربکس اتوماتیک بنز C-Class

    بنز C-Class از گیربکس‌های 7 سرعته 7G-TRONIC یا 9G-TRONIC بهره می‌برد که برای رانندگی شهری و جاده‌ای بسیار مناسب است.

    مشکلات رایج:

    • تاخیر در تعویض دنده.
    • صدای غیرعادی از گیربکس.
    • لغزش گیربکس در دنده‌های پایین.

    نکات نگهداری:

    • تعویض روغن گیربکس هر 50,000 کیلومتر.
    • بررسی سیستم خنک‌کننده گیربکس.
  2. تعمیر گیربکس اتوماتیک بنز E-Class

    بنز E-Class مجهز به گیربکس‌های 9 سرعته 9G-TRONIC PLUS است که برای راحتی رانندگی در مسافت‌های طولانی و شتاب عالی طراحی شده است.

    مشکلات رایج:

    • نشت روغن از سیستم گیربکس.
    • تأخیر در تعویض دنده.
    • خرابی سنسورهای گیربکس.

    نکات نگهداری:

    • تعویض روغن گیربکس هر 60,000 کیلومتر.
    • بررسی سیستم‌های الکترونیکی گیربکس.
  3. تعمیر گیربکس اتوماتیک بنز S-Class

    بنز S-Class، خودروی لوکس و پیشرفته، از گیربکس‌های 9G-TRONIC PLUS بهره می‌برد که تجربه رانندگی بی‌نظیری را فراهم می‌آورد.

    مشکلات رایج:

    • صدای تق‌تق هنگام تعویض دنده.
    • گرمای بیش از حد گیربکس در رانندگی طولانی.

    نکات نگهداری:

    • تعویض روغن گیربکس هر 60,000 کیلومتر.
    • بررسی سیستم‌های خنک‌کننده.
  4. تعمیر گیربکس اتوماتیک بنز GLC

    بنز GLC از گیربکس‌های 9 سرعته اتوماتیک بهره می‌برد که برای رانندگی در مسیرهای شهری و آفرود طراحی شده است.

    مشکلات رایج:

    • تأخیر در تعویض دنده.
    • نشت روغن به دلیل خرابی کاسه‌نمدها.

    نکات نگهداری:

    • تعویض روغن گیربکس هر 50,000 کیلومتر.
    • بررسی سنسورهای گیربکس.
  5. تعمیر گیربکس اتوماتیک بنز GLE

    بنز GLE با گیربکس‌های 9G-TRONIC و سیستم‌های پیشرفته‌تر برای رانندگی در مسیرهای مختلف عرضه می‌شود.

    مشکلات رایج:

    • گرمای بیش از حد در مسیرهای آفرود.
    • لغزش گیربکس در دنده‌های بالا.

    نکات نگهداری:

    • تعویض روغن گیربکس در فواصل منظم.
    • استفاده از روغن با استاندارد آفرود.

هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک بنز Mercedes-Benz

هزینه تعمیر گیربکس بنز بسته به مدل خودرو و نوع خرابی متفاوت است. معمولاً هزینه‌ها به شرح زیر است:

  • تعمیر جزئی: 30 تا 70 میلیون تومان.
  • تعویض کامل گیربکس: 100 تا 250 میلیون تومان (بسته به مدل).
  • استفاده از قطعات اصلی و مراجعه به تعمیرگاه‌های معتبر می‌تواند از هزینه‌های اضافی جلوگیری کند.

قیمت گیربکس اتوماتیک بنز Mercedes-Benz

  • گیربکس نو بنز C-Class: 120 تا 180 میلیون تومان.
  • گیربکس نو بنز E-Class: 150 تا 220 میلیون تومان.
  • گیربکس نو بنز S-Class: بیش از 250 میلیون تومان.
  • گیربکس‌های استوک یا بازسازی‌شده: گزینه‌های اقتصادی‌تر که باید توسط متخصص بررسی شوند.

تعمیر کلیه مدل های مرسدس بنز در تعمیرگاه گیربکس احمدی

در تعمیرگاه گیربکس احمدی، خدمات تخصصی برای تعمیر گیربکس انواع مدل‌های بنز از جمله C200، E350، S500، GLC300، GLE350 و دیگر مدل‌های محبوب بنز ارائه می‌شود. تعمیرکاران مجرب این تعمیرگاه با استفاده از تجهیزات پیشرفته و قطعات اصلی بنز، مشکلات رایج گیربکس‌های اتوماتیک بنز مانند تاخیر در تعویض دنده، لغزش دنده، صدای غیرعادی و نشت روغن را شناسایی و رفع می‌کنند. این تعمیرگاه به‌طور ویژه بر تعمیر گیربکس‌های 7G-TRONIC و 9G-TRONIC بنز تسلط داشته و خدماتی سریع و کارآمد برای تمامی مدل‌ها از S-Class تا B-Class فراهم می‌آورد.

جمع‌بندی

گیربکس اتوماتیک خودروهای بنز از پیشرفته‌ترین فناوری‌های روز بهره می‌برند و نیازمند نگهداری و تعمیرات تخصصی هستند. رعایت نکات نگهداری، تعویض منظم روغن و مراجعه به تعمیرگاه‌های تخصصی بنز می‌تواند از خرابی‌های پرهزینه جلوگیری کند و عمر گیربکس را افزایش دهد. در صورت بروز مشکل، توصیه می‌شود تعمیرات را به افراد متخصص بسپارید تا از عملکرد صحیح خودرو اطمینان حاصل شود.

تعمیرگاه تخصصی گیربکس خودروهای بنز در ایران

تعمیرگاه تخصصی اتوگیربکس احمدی ارائه کننده خدمات تعمیرات و رفع ایراد انواع گیربکس های خودرو واقع در سی متری جی، با سال ها تجربه در زمینه تعمیرات خودرو، خدمات تخصصی خود را در تمامی روزهای هفته از ساعت 8 صبح الی 9 شب ارائه می کند. جهت برقراری تماس و تعیین وقت با ما تماس بگیرید و یا روی دکمه های تلفن کلیک کنید.

سوالات متداول درباره سرویس گیربکس خودروهای بنز

اگه متوجه شدید که گیربکس دنده‌ها رو دیر عوض می‌کنه، صدای عجیبی ازش میاد یا دنده‌ها سر جاشون نمی‌مونن، وقتشه که به تعمیرگاه برید.

هزینه تعمیر بستگی به مدل خودرو و نوع مشکلی که داره، اما برای تعمیرات جزئی معمولاً حدود 30 تا 80 میلیون تومان می‌شه. اگه نیاز به تعویض کامل باشه، هزینه بیشتر میشه.

توصیه نمی‌کنم که خودتون این کار رو انجام بدید. روغن گیربکس باید با دقت خاصی تعویض بشه و بهتره که به متخصصین این کار بسپارید.

اگه دنده‌ها به سختی عوض می‌شن، لرزش دارن یا بوی سوختگی می‌ده، احتمالاً مشکلی برای گیربکس پیش اومده که باید بررسی بشه.

بله، اگه تعمیرات رو به موقع انجام بدید و از قطعات اصلی استفاده کنید، می‌تونید از خرابی‌های بیشتر جلوگیری کنید و در نتیجه هزینه‌های بیشتری رو از دست ندید

معمولاً بهتره روغن گیربکس رو هر 40,000 تا 60,000 کیلومتر تعویض کنید. اما حتماً دفترچه راهنما رو چک کنید چون ممکنه برای مدل‌های مختلف متفاوت باشه.

تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتوماتیک احمدی

جهت سهولت بیشتر تماس گرفته و زمان تعمیر را رزرو کنید
تهران _ سی متری جی

آدرس روی نقشه

تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتوماتیک احمدی

جهت سهولت بیشتر تماس گرفته و زمان تعمیر را رزرو کنید
تهران _ سی متری جی
5/5 - (2 امتیاز)